Учебник за студенти във ВУЗ. ... В учебника се анализират съвременните проблеми, свързани с художественото и в частност музикалното развитие и образование на децата в първите седем години. Авторът представя концепция, методология, педагогика и дидактика на музикалното образование, в унисон със световните тенденции за единство на "култура - образование - изкуство". Разкриват се музикално-психологическите особености на децата, теория на музикалното образование, представен е модел на музикално-педагогическа система. Учебникът е предназначен за студенти бакалаври, магистри и докторанти от специалностите Педагогика ... |
|
Учебникът е предназначен за студенти - бъдещи учители, и представя основни тематични области в университетското обучение по педагогика, обединени в три глави: Педагогиката като наука, Теоретични основи на възпитанието и Теоретични основи на обучението. Обхванати са ключови теми, свързани с основните педагогически понятия - образование, възпитание и обучение, интерпретирани както в теоретичен план, така и в контекста на съвременната образователна политика и педагогическа практика. В учебника се съдържа информация за преподаването и ученето в процеса на обучение, за възпитанието и развитието на децата в образователна ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
"Една от основните характеристики на човека е неговата социална същност. Новороденото дете може да се формира и развива само в човешка социална среда. Нейната липса или дефектите в нея са силен фактор за смущения и отклонения в развитието. Естествен експеримент с намерени деца, отгледани от маймуни, показва, че социалната среда, социалните отношения и общуване, социалните роли са фундаментален фактор за изграждането и развитието на всяка личност. Днес съвременната цивилизация, съвременните общества предявяват изисквания към всеки от нас, във всички краища на планетата. Налагат се глобални изисквания като ... |
|
Учебно пособие за студенти от педагогическите специалности."Светът, в който живеем е наситен с множество звукове. От тях човешкият слухов апарат възприема само една незначителна част. Същевременно обаче ухото може да долови и диференцира множество оттенъци и нюанси от общата звукова маса. Тази способност на човека, усъвършенства хилядолетия наред, формира у него усет към особен вид звукови явления, наречени музикални звукове." Из книгата ... |
|
С настоящото помагало, което следва тематичните акценти от учебника Теория на възпитанието (съст. Любен Димитров), както и с Антологията по теория на възпитанието се запълва важен компонент от комплекта учебни пособия по теория на възпитанието, с какъвто малко университетски учебни дисциплини разполагат. Целта на помагалото е да съдейства за подготовката на самостоятелно и творчески мислещи специалисти по тази фина проблематика - възпитанието, които като професионалисти да формират личности - активни граждани, които посрещат успешно предизвикателствата на съвременната динамична епоха, независимо от какво естество са те, ... |
|
Пособието предлага система за придобиване на начални умения за самостоятелно прочитане на нотен текст или нотиране на мелодия. Изградено е върху български народни интонации. Ако се използва от ученици от школите по изкуствата и паралелки с разширено изучаване на музика, обучаваните ще бъдат приобщени към българското музикално мислене. Ползването му от студенти от специалности начална и предучилищна педагогика освен изработване на практически умения за четене на ноти ще подготви и репертоар за бъдеща професионална реализация. ... |
|
Божидар Андонов е завършил Софийската духовна семинария „Св. Иван Рилски“ (1974), Духовната академия „Св. Климент Охридски“ (1980); специализира в Източно-църковния институт в Регенбург (1991–1992). Докторантурата му (1995 - 2000, университета в Айхщет) е в областта на религиозната педагогика и дидактика на религиозното обучение в училище. Хабилитацията (2000 - 2006, Институт за православно богословие при университет „Лудвиг-Максимилиан“, Мюнхен) е успешно завършена през 2006 г. в Богословския факултет при СУ, където от 2006 г. е ръководител на дисциплините „Религиозна педагогика“ и „Омилетика“. През 2008 - 2009 г. ... |
|
Настоящото издание представя нова педагогическа система, чиито основи и същност са открити и разработени след анализ на философските, научните и възпитателните идеи в беседите и лекциите на Учителя Петър Дънов . ... |
|
Изданието Теория на счетоводството е първо по рода си на авторския колектив. Разглеждат се въпроси по теория на счетоводното отчитане за лица, които се докосват за първи път до предмета и метода на счетоводството. Последователно се изясняват въпроси за основните обекти на отчитане. Разгледани са основите на технологията за счетоводно представяне на обекти чрез системата на счетоводни сметки. Книгата е предназначена предимно за ученици от средните училища, които ще изучават и по-подробно счетоводството. Представените въпроси в книгата ще бъдат полезни и за представители на малки и микро предприятия. Проф. д-р Стоян ... |
|
Настоящият труд е посветен на фундаменталните проблеми на правото. Разделен е на две части. ... Първата част е посветена на понятието "право". По същество тя е предназначена за студентите, които изучават учебната дисциплина Обща теория на правото. Тук са разгледани основни правни въпроси: система и структура на правото; разгледани са видовете източници на правото и тяхната юридическа сила; видове и основни характеристики на правните системи; понятие и същност на правната норма и юридическия факт; правно отношение – субекти, обект, субективни права и юридически задължения; правонарушението и различните ... |
|
Поне три са великите научни постижения на XX век: теорията на относителността, квантовата механика и теорията на хаоса. Детерминистичният хаос е поведение на нелинейни системи във времето, което прилича на случайно, но не е такова по природа, защото се управлява от точни детерминистични закони, изразени с уравнения. Развита 300 години след Нютон, когато класическата механика изглежда вече като напълно изградена наука, теорията на хаоса е съществено стимулирана от изчислителните и графичните възможности на съвременната компютърна техника. За разлика от първите две постижения, теорията на хаоса остава в рамките на ... |
|
В настоящия труд се представят особеностите на проектно ориентираното обучение като ефективна за световната практика и иновационна за българското технологично обучение стратегия за активно учене. Чрез историческата ретроспекция - от възникване на метода на проектите, до съвременните му трансформации и научни интерпретации, се прави научна обосновка на методологическата и методологическа целесъобразност от използването на проектите в съдържателната рамка на технологичното обучение. Специално внимание се отделя на спецификата в организацията и съдържанието на проектната дейност на учениците: променените функции на основни ... |