Система за обучение базирана на: бързо навлизане в езика; лесни за усвояване диалози и текстове; ясни обяснения на граматическите правила; разнообразни упражнения и проверка на знанията; усвояване на произношението и интонацията; руско-български и българско-руски речник; информация за руската култура. "Научи сам руски" е разработен от издателство Hodder&Stoughton - световен лидер в областта на езиковото самообучение. Ако не сте учили руски или се нуждаете от задълбочаване на вашите знания, този учебник ви дава възможност да го направите. Той обхваща четирите основни умения - разбиране, говорене, ... |
|
През четирите десетилетия след първото ѝ издание "За техниката на актьора" на Михаил Чехов се е превърнала в стандартен учебник за изследователите на театъра. "За техниката на актьора" обаче е съкратен, силно променен вариант на оригиналния ръкопис на великия актьор. "За техниката на актьорската игра" е първата и единствена книга, която включва пълния текст на този блестящ ръкопис. Изследователите и учителите, които преподават техниката на Чехов, приветстват "За техниката на актьорската игра" като най-ясното и най-точното представяне на принципите, на които той учи Юл Бринър, ... |
|
След албумите на тенора Димитър Узунов и сопраното Юлия Винер-Ченишева колекцията "Прочути оперни гласове на България" продължава с още един "златен" глас от втората половина на ХХ в. - Любомир Бодуров, тенор (1925-1992). Започнал като певец в хор "Гусла", през 1950 г. е приет с конкурс в Държавния музикален театър. С него работи първо проф. Георги Златев-Черкин (1950 - 1952), а после - прочутото мецосопрано Констанца Кирова, която дълги години учи и напътства певеца с безценните си съвети. Още през първата си година в Музикалния театър и с първата си роля - Адам от "Птицепродавецът& ... |
|
"Не разбира ли човек от шеги, пиши го пропаднал" събира най-мъдрите, проникновени и забавни мисли от руския класик, който сам казва, че ролята на артиста е да повдига въпроси, а не да дава отговори. Антон Чехов , образец в руската литература, оставя най-ярка следа в историята със своите къси разкази, пиеси и повести. Приживе той е обичан и уважаван еднакво от критиката и читателите, а пестеливият му, но образен стил на писане го превръща в модел за много писатели до днес. Чехов е лекар по образование, а по корени - бедняк. Вероятно затова голяма част от живота му минава с поглед, обърнат към по-слабите. ... |
|
Тошо Лижев е роден на 15.09.1941 г. в село, сега град, Стражица, Великотърновско. Завършил специалност "Славянска филология" в Софийския университет. Работил е като журналист, бизнес организатор, библиотекар, кредитен инспектор. Пише само фантастика. Не е членувал и не членува в никакви политически и "творчески" организации. С едно малко прекъсване от 20 години е издал досега 9 книги: "Градините на Марс" (1976 г.), "Не стреляй дори на шега" (1978 г.), "Омайко и Умейко" (1980 г.), "Невъзможен свят" (1980 г.), "Животът на една звезда" (1985 г.), " ... |
|
Санкт Петербург... Град, възправил се от лепкавата кал на балтийските блата, от девствената пустош на делтата на Нева. Град, пробил ниското северно небе. Град, заблестял с благородните очертания на руския барок, с извитите си мостове, със Зимния дворец, с иглата на Адмиралтейството, с ростралните колони пред Борсата, с Александровия стълб, с несравнимия “Меден конник” – паметник на Петър І. Град, познал велики радости и велики страдания. Град, лоно на велики поети и писатели, велики архитекти, балетисти, артисти, художници и учени. Град, утроба на велики престъпници и диктатори. Град, построен с поетичен размах, с ... |
|
Книгата е част от колекция "Айн Ранд" на издателство "Изток - Запад". ... Замислена първоначално като роман, тази история бива превърната в пиеса, разкриваща тегобите на красивата, но изстрадала актриса Кей Гонда. След като е обвинена в убийство, тя бяга от закона, търсейки помощта на шестима нейни почитатели. Всеки от тях ѝ е писал писма през годините - признания за това, че тя е техният идеал за жена. Сред тях са уважаван семеен човек, крайно ляв активист, циничен артист, евангелист, плейбой, и отдавна загубена душа. Всеки от тях реагира по свой начин на нейното влияние и така дават възможност ... |
|
Спомените на неотразимия Юрий Никулин излизат тринадесет пъти на руски език от 1979 насам. Но последното издание е по-различно, то е първото след кончината му през 1997, а и съдържа уникални, непубликувани досега фотографии. За епиграф на една от началните глави в книгата си авторът избира думите на полския писател Станислав Йежи Лец: "Животът отнема страшно много време на хората." Особено ако е така наситен и запълнен, като неговия. Артистът говори за себе си с лека ирония, присъща на човек с богат опит, житейска мъдрост и неизчерпаем хумор, и сериозно за другите - роднини и близки, знаменити и не толкова ... |
|
За какво живей човекът? Не ли за мига, когато сменя махмурлука с чаша бира? За какво живей човекът? Не ли за мига, когато сменя на маслината солта вечерна с глътка сутрешна вода? За какво живей човекът? Не ли за мига, когато сменя скуката на половия глад с красивата женска досада? ... |
|
Бързо навлизане в езика. Развиване на умения за разбиране и говорене. Овладяване на произношението. Уверено общуване на руски. Този аудиозапис е реализиран от рускоговорящи артисти. На него ще чуете диалози и упражнения от учебника "Научи сам руски". Той ще ви бъде необходим, ако искате да усвоите добре руското произношение, както и да упражнявате лексиката и граматиката на езика. Аудиокурсът е приложение към "Научи сам руски: Пълен курс за овладяване на основните умения - учебник", който се продава отделно. Учебният курс по руски език се състои от: учебник аудиодиск - 2 бр. Изброените ... |
|
"Първата поетическа книга на Ваня Вълкова е литературният дебют на зрял визуален артист и дизайнер, работещ в традициите на руския конструктивизъм и Баухаус. "Градът като знак" (2019) залага на една търпелива концептуалистко-конструктивистка работа на паметта, която цели възстановяването на матрицата на авангардисткото сродство по избор между поезия и визуални изкуства, погребано под лавината от принудително винаги нови опаковки на обществото на спектакъла. Една жена преминава границата на разрушението на градската памет, за да направи разчетими ландшафтите на по-неустойчивите на разпад знаци на Града, ... |
|
В книгата "Бохемските кафенета на соца" журналистката Мариана Първанова за пръв път разказва за ролята на "Кристал", "Кравай", "Яйцето", "Феята" и "Бразилия" като артистични средища в София. Авторката тръгва по стъпките на най-легендарните софийски кафенета от 1944 г. и стига до 1989 г., за да установи, че те са поне 40 на брой. Ценното е, че тя дава думата на самите творци - Кирил Маричков, Ириней Константинов, Любен Зидаров, Крум Дамянов, Валентин Старчев, Стефан Илиев-Чечо, Емил Попов, Дамян Обрешков и още много други, които си спомнят кои са били любимите ... |