Целта на помагалото Управление и развитие на семейната фирма е да запознае читателите със същността и значението на семейните фирми и специфичните особености при тяхното управление. Поставен е акцент върху усвояване и прилагане на теоретични модели и концепции за анализиране и решаване на конкретни практически проблеми при управлението на семейна фирма. Книгата е предназначена за студенти и преподаватели по дисциплини, свързани с предприемачество, създаване на ново предприятие, управление на малък и среден бизнес и управление на семеен бизнес, както и за всички, интересуващи се от тези въпроси. Десислава Йорданова е ... |
|
Книгата е част от поредицата "Войни и власт" от издателство "Сиела". ... "33-те стратегии за войната" е книга за същината на проверена от времето мъдрост, съдържаща се в уроците и принципите на военното дело. Книгата е предназначена да ви въоръжи с практически знания, които ще ви предоставят безкрайни възможности и предимства при срещата ви с неуловимите воини, атакуващи ви във всекидневните битки. Всяка глава е стратегически прицелена в решаването на отделен проблем, с който ще се срещате често. Включени са проблеми като битка с немотивирана армия пред вас, загуба на енергия чрез боеве на ... |
|
"Настоящият труд е призван да запълни една празнина на нашия книжен пазар. Той предлага едно цялостно и систематично изложение на практическите подходи при оценката на кредитната надеждност на фирмите, документацията по техните кредитни заявки и стратегиите за развитие на стопанските субекти-кредитоискатели."Пламен Пъчев ... |
|
Управлението на маркетинговите дейности в индустриалните предприятия трябва да съответства на динамичните изменения на средата, в която се създават и развиват самите предприятия. По този начин успешните пазарни въздействия могат да спомогнат за повишаване на конкурентоспособността на индустриалния бизнес. Но "маркетингът" сам по себе си не бива да бъде самоцел на ръководителите на индустриални предприятия, а трябва да бъде плод на добре обмислени политики, стратегии и действия за удовлетворение на техните потенциални и реални клиенти. Учебникът е предназначен за студентите, които изучават дисциплината " ... |
|
Настоящото издание на учебника по мениджмънт е компилация от "Мениджмънт на предприятието" на хартиен носител и "Оперативен мениджмънт" в електронен вид. Достъпът до дигиталното издание се осъществява онлайн чрез специален код, който ще откриете на първата страница от учебника. Основната цел на учебника е мениджмънта да бъде разбран като механизъм за изграждане, функциониране и развитие в пазарните условия. Изложени са теоретичните основи на фирменото управление и организационно - управленските структури. Учебникът е предназначен за професионална подготовка на учениците от всички специалности на ... |
|
Актуалността и значимостта на настоящото изследване произтичат от обстоятелството, че успешните нови продукти са измежду основните средства за водене на конкурентна борба. Нуждата от разработване на нови продукти нараства и поради навлизането на все повече пазари в етап на зрялост. В много сектори на стопанството растежът на компаниите е възможен главно чрез задържане на настоящите потребители, а не толкова чрез притока на нови. Налице е все по-бързото "остаряване" на продуктите, намиращо израз в техния относително по-къс жизнен цикъл. Особено важно е, че продуктовите иновации са един от подходите за постигане ... |
|
Транспортът има ключова роля за икономическото и общественото развитие. Той генерира растеж чрез улесняване на производството и търговията на промишлени и селскостопански стоки, както и чрез увеличаване на възможностите за достъп до здравеопазване, образование и други национални и регионални обществени услуги. На макроикономическо равнище, инвестициите в транспортния сектор повишават растежа чрез увеличаване възвръщаемостта на частните инвестиции, а на микроикономическо усъвършенстването на транспорта спомага за намаляване цените на ресурсите и по този начин - за намаляване на производствените разходи, за увеличаване на ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
Като работодател, директорът има отговорността да следи промените в нормативната уредба, да осигури и гарантира своевременното им прилагане. В подкрепа на директорите на институции предлагаме допълнени и актуализирани за 2024 година примерни документи, свързани с: разработване / актуализиране и обсъждане на стратегия за развитие на училище, приемането от педагогическия съвет и утвърждаването ѝ; варианти на стратегия за развитието на училището; план за действие и финансиране и отчет за изпълнението. Примерни документи (актуализирани и допълнени, както и нови): стратегия за развитие на училище; план за ... |
|
Учебникът е разработен в съответствие с учебната програма Методология и организация на емпиричните изследвания. Съдържанието му е структурирано в 23 глави и е разделено в две части: първа част - Методологически и методически аспекти на емпиричните изследвания, и втора част - Организационни аспекти на емпиричните изследвания. За разработването на учебника са използвани основни текстове от полето на приложната социология и емпиричната практика на водещи автори у нас и в чужбина по проблематиката, свързана с подготовката, провеждането, организацията и финансирането на емпирични социални изследвания. Акцентът в представянето ... |
|
Като работодател, директорът има отговорността да следи промените в нормативната уредба, да осигури и гарантира своевременното им прилагане. В подкрепа на директорите на институции предлагаме актуални примерни стратегии за развитието на детската градина. В брой 11 от 02.02.2023 година на Държавен вестник са обнародвани промени в Закона за предучилищното и училищното образование, с които се изменя структурата и продължителността на приеманата от детската градина Стратегия за развитие на детската градина. Какво включва обновената структура на Стратегията за развитие на детската градина? Кои документи отпадат след ... |
|
Издание от 2020 г., съставено съгласно утвърдени учебни програми № РД 09 - 3064 / 24.10.2018 г. и № РД 09 - 3007 / 04.12.2019 г. ... Глобалните промени в търговията като част от икономическия живот налагат нов подход към системата от знания за търговията като стопанска дейност, за видовете търговски дейности - търговия на едро и търговия на дребно, за дистрибуционната политика, за логистиката, за стратегията на търговеца. Това изисква едно ново мислене и адаптиране към промените на пазара, включващо информационните технологии, новите форми на търговия, електронната търговия, както и към моделите на управление. За всяка ... |
|
С учебника по микроикономика авторският колектив от катедра Икономикс представя пълен комплект от учебници по икономическа теория. Първоначално бе разработен учебникът Основи на икономическата теория - 2008 година, впоследствие се публикува учебникът Макроикономика 2010 година, а сега пред вас е обогатено и актуализирано издание на учебника Микроикономика. С това приключва изследователската дейност на колектива, който работи по научния проект Методически насоки за повишаване на качеството на обучението по икономическа теория в УНСС . Наред с това се публикува и учебно-методическо помагало по микроикономика. ... |