В книгата се разглеждат основни проблеми на планирането, организирането и провеждането на обучение по технологии и предприемачество. Систематизирани са и са разработени основни методически въпроси на учебното съдържание, приоритетите, методите и техниките на обучение, оценяването, рефлексията, урока, динамичната учебна среда и други. Описани са основни теоретични въпроси на технологиите и инженерството като част от STEM обучението, както и подходите, с примери за тяхното преподаване и усвояване в начален етап. Предложен е апробиран и широко използван в педагогическата практика подход за динамично съчетаване и надграждане ... |
|
"Учебникът предоставя на учителя по-голяма свобода при избора на изделия за изработване.""Включени са разнообразни задачи с интелектуална и практическа насоченост, които изискват от учениците съобразителност, инициативност, предприемчивост, сътрудничество и конкуренция.""В удобна за ученика форма са предложени тестове и задачи за самоконтрол с отговори и критерии за оценка."Това не е рекламно представяне, а част от констатациите на оценители на МОН за учебника по технологии и предприемачество за 7. клас на "Просвета". Той е написан на достъпен език, отговарящ на възрастта на ... |
|
Учебникът "Предприемачество и хотелски мениджмънт"е логично продължение на темата за организацията и технологията на хотелиерското обслужване. В него основният акцент е поставен върху управлението (мениджмънта) при изграждане и експлоатация на хотелите и хотелските комплекси. Той е солидна основа за формиране на знания и умения в сферата на предприемачеството и управлението на хотелските настанителни заведения. Предназначен е за обучение на студенти ОКС бакалавър и магистър в направление "Туризъм" в българските колежи и университети. Застъпени са теми и практики свързани с организацията и управлението ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... Учебникът е написан на достъпен език, отговарящ на възрастта на шестокласниците, както и на вече усвоените от тях знания, умения и компетентности. Текстовете са изчерпателни с богат илюстративен материал - снимки, схеми, чертежи, таблици. Новите понятия са добре обозначени и обяснени. Авторите предлагат въпроси за обсъждане и задачи за самостоятелна работа, както и за работа в малки екипи. Включени са и малки репортажи за анализ и коментар на съобщения, свързани с технологиите и предприемачеството. Учебното съдържание е насочено към: разширяване на дигиталната и технологичната ... |
|
Всеки раздел в учебника започва с мотивационна страница, на която чрез илюстрации и кратък текст е направен преглед на учебното съдържание и очакваните резултати. Всяка тема е представена на два типа страници. Едните са за нови знания - представят учебното съдържание в нагледна и разбираема форма чрез много фотографии, чертежи, рисунки и таблици. Другите са за упражнения, задачи и проекти. В жълтите полета са дадени много примери, допълнителна информация и полезни съвети. Отбелязаните със звездичка задачи са с повишена трудност. В края на всеки раздел има тест за самооценка, а накрая - тест за оценка на всичко научено ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... Драги шестокласници! Пред вас е учебникът по технологии и предприемачество за 6. клас. И през тази година вие ще научавате много нови и интересни неща, свързани с бита, техниката, икономиката, материалите и технологиите, които се променят толкова бързо. Ние, авторите, се надяваме, че учебникът ще ви помогне не само да видите нашия свят такъв, какъвто е днес, но и да го разбирате и приемате такъв, какъвто ще бъде утре, за да можете да го променяте и подобрявате в бъдеще. Според нас е важно не само да научите нещо в момента, но и да се научите да учите постоянно: да умеете да проучвате и ... |
|
Одобрен със заповед РД 09 - 1527 / 08.02.2017 г. ... "Драги петокласници! Обучението по технологии и предприемачество е продължение на обучението по този предмет в началното училище. Основната му цел е изграждането на вашата технологична и икономическа грамотност, организационна, здравна и екологична култура. С помощта на учебника вие ще усвоявате знания и умения за най-разнообразни практически дейности, свързани с бита, техниката и материалите. Едновременно с това вие ще изграждате у себе си основни житейски умения да обобщавате и решавате битови проблеми, да проявявате организираност, инициативност и ... |
|
Осигурена е приемственост с учебника за 8. клас, като се надграждат и разширяват знанията, уменията и компетенциите от учебната програма. Поставен е акцент върху практическите дейности, ученето чрез преживяване, уеббазираното обучение, работата по проекти, посещенията на обекти за наблюдение. Уроците са пет основни вида: за нови знания; лаборатория за технологии и предприемачество; за упражнение; за обобщение; за самооценка и проверка на знанията. Текстовете на уроците за нови знания са разбити на кратки обеми от информация, с много илюстрации, таблици, диаграми, схеми и графики. В края им са предложени задачи ... |
|
Учебникът е одобрен със заповед № РД 09-1524 / 08.02.2017 г. ... Учебникът включва три типа уроци: за нови знания, за практическа дейност и за упражнение. Текстовете са написани на достъпен за петокласниците език, като в същото време са научно издържани. Уроците за дейности и за упражнения дават възможност на учениците да приложат на практика наученото. В учебника са предложени тестове за входяща и изходяща диагностика и 5 теста, съдържащи въпроси за самооценяване с примерна скала за определяне на постиженията на ученика. Включен е и показалец на новите понятия. Учебната система по технологии и предприемачество за ... |
|
Написан на разбираем за осмокласниците език, с много примери от съвременната действителност, учебникът осигурява овладяването на ключовата компетентност инициативност и предприемачество. По достъпен начин гимназистите придобиват теоретични знания, практически умения и компетентности, необходими за интелектуалното развитие, икономическото и технологичното им мислене. Уроците са пет основни вида: за нови знания; лаборатория за технологии и предприемачество; за упражнение; за обобщение; за самооценка и проверка на знанията. Текстовете на уроците за нови знания са разбити на кратки обеми от информация с много ... |
|
Одобрен със заповед № РД 09 - 1591 / 08.02.2017 г. ... Учебникът е разработен на базата на апробиран и работещ успешно подход за планиране и провеждане на обучението по технологии и предприемачество. Той се отличава със своя прагматизъм и полезност, с високо познавателно равнище и интегрални взаимодействия. Включва разнообразие от теми, задачи и дейности за постигане на всички компетентности като очаквани резултати и нови понятия в учебната програма. Представени са 9 типа задачи и дейности, 40 идеи и технологии за изработване на изделия, осигурени с 37 приложения от хартия и картон и материали в албума. Темите са ... |
|
Учебникът по технологии и предприемачество продължава осъществяването на идеята от 1. клас и 2. клас за диференциране на учебно-трудовите задачи по степен на трудност. Осигурява възможност на ученици с различни познавателни и практически възможности, както и на ученици с изпреварващо развитие или с обучителни затруднения, да се справят и да постигат личен успех. Изграждането на ключовите компетентности от Европейската референтна рамка и възпитаването на качествата инициативност, предприемчивост и отговорност се осъществяват чрез всички теми от учебното съдържание. Акцент в това съдържание се поставя върху прехода от ... |