Човек, починал преди четирийсет години, не може да бъде отвлечен и разбира се, не може да кърви. Витория, 2022. Бившият полицейски инспектор и профайлър Унай Лопес де Аяла, наричан Кракен (познат от трилогията за Белия град), получава телефонно обаждане, което ще срине из основи всичко, което е знаел за миналото на своето семейство. Анонимен глас му съобщава, че майка му е отвлечена, и му дава седем дни, за да открие едно изключително библиографско съкровище - легендарния Черен часослов. В противен случай майка му ще умре. Но как е възможно това, след като тя е мъртва от четирийсет години? Кракен се впуска в шеметна ... |
|
Обявленията предлагат богат материал и за това, как се е определяла стойността на книгата. Може да се направи сравнение между това, което авторите са планирали и изисквали като предварителна цена, и сумата, която реално се е получавала след отпечатването. Цената на изданията според обявленията е изчислявана в различни парични единици - грошове, меджидиета, талери, шилинги, рубли и т.н. Тя обикновено е различна за спомоществователите в българските земи и вън от тях. Прави впечатление, че в нея авторите включват само разходите по печатането, без да остойностяват вложения труд. След продажбата те са успявали в най-добрия ... |
|
Ритмите увличат в своето движение цялостния живот на хората и обществата: поведенията във всекидневието и естетическите преживявания, преместванията в пространството, както и порядъка на времето. Няма живот без ритъм, т.е. без различна подредба на фактите, които се повтарят, като неизменно комбинират периодичност и прекъсване. През последните два века много философи, социолози, антрополози, музиколози проявяват интерес към социалните ритми, за които още Марсел Мос казва, че определят представите за времето. Досега обаче няма история на ритмите, която да съпоставя съвременното възприемане на ритъма с това в миналото. В ... |