Туристите се отправят към атракции и забележителности, които удовлетворяват потребностите им от почивка, развлечение, опознаване на нови места и т.н. Туристическите ресурси обаче не разрешават техните основни нужди от почивка, сън, храна, както и необходимостта им от придвижване до съответните места. Тези основни потребности се удовлетворяват от материалната база на туризма. Макар обикновено да не са цел, без туристическата инфраструктура и суперструктура туристическото пътуване трудно би могло да се осъществи, а в редица случаи е дори невъзможно. Освен че удовлетворява потребностите на туристите, материалната база е ... |
|
Изданието Антропогенни туристически ресурси на България се стреми да идентифицира мястото и значението не само на добре познати, но и на нови и не толкова известни обекти и явления в българската туристическа практика. През годините тези ресурси за изучавани и подреждани на базата на различни подходи и критерии, но няма общоприета единна съгласуваност по тяхното видово разграничаване. Липсват и обобщаващи дефиниции. Настоящият текст се опитва да запълни тази празнина. Предложена е актуална класификация, обвързана с отчетливи определения на всеки от видовете. Разгледани са всички основни групи антропогенни туристически ... |
|
Изданието е съвместимо с настоящата учебна програма. ... Читанката предлага разнообразни по жанр текстове: приказки, басни, разкази, стихотворения, народни песни, гатанки, пословици, кратки нехудожествени текстове. Те са подбрани с оглед на своята четивност и съдържателна достъпност. Представено е творчеството както на класиците на българската и световната литература, така и на съвременни наши и чужди автори. Това прави читанката актуална и интересна, а работата с нея съдейства за изграждането на национална идентичност у третокласниците. Предложените учебни задачи са насочени към: развитие на четивната техника; ... |
|
Съставители: Росица Пенкова , Ангел Петров , Боряна Туманова , Николина Цветкова . ... Сборник в чест на 60-годишнината на проф. дн Димитър Веселинов . Учени и университетски преподаватели, докторанти, учители и директори на образователни институции от цялата страна представят свои теоретични и практикоприложни изследвания в областта на образованието. Книгата съдържа 60 статии в три тематични раздела: Гледни точки на теорията и практиката в образованието. Методически акценти на образованието (гимназиален и прогимназиален етап). Педагогически модели и практики в началното училище и в детската градина. ... |