Филмова и театрална музика от Пламен Цветанов. Пламен М. Цветанов е български пианист и композитор. Роден е на 8 януари 1936 година в град София. Още от ранна възраст проявява музикален талант и по препоръка на композитора Методи Иванов-Мечо започва музикалното си образование едва на тригодишна възраст. Първите си стъпки като пианист прави в класа на проф. Милена Куртева, която по това време е и директор на Средно музикално училище Л. Пипков в София. През 1992 година е приет там в класа на прекрасния пианист и педагог Илия Лозанов. През 2004 година е приет в Националната Музикална Академия проф. Найчо Владигеров в класа ... |
|
Във Биография на моите филми - част 2, авторът Георги Дюлгеров започва и завършва с неслучили се проекти, които са му били и остават особено близки. Както и в първата си книга, издадена през 2020 г. от издателство Аргос, текстът е допълнен с подбрани видео откъси, които читателят може да гледа посредством QR кодове."Филмите на Георги Дюлгеров ни откриват истини за самите нас чрез съдбите на други хора, за народопсихологията, за сломените души, за въздигането и пораженията, за копнежите, мечтите, болката и пропилените чувства, за времето, социално и лично - и още много други неща. Дюлгеров започва писмената си епопея ... |
|
Там, по някаква вита пътека, между разцъфнали дървета, между хубави зелени ливади, прошарени от цветя, минават връстниците на Ян Бибиян, момчета и момичета, мили, хубави, чистички, с блестящи и добри очи, с книжки в ръка, отиват на училище. По-нататък трудолюбив орач държи ралото, пори мъжки земята и пее... По-нататък малко селце, осветено от слънцето... а по широкия път... върви майка му, скръбна, сломена и шепне името на пропадналото си дете. - Майко, майко! - викна Ян Бибиян с всичка сила и протегна ръце към нея, ала нейният мил образ се отдалечава и изчезва. Там, горе от една висока планина се спуща човек и кара ... |
|
Дейв е амбициозен адвокат, който се надява някой ден да стане съдружник в адвокатската кантора, в която работи. Когато шефовете му предлагат да защитава най-богатия клиент на кантората, Дейв, разбира се, приема веднага. Но по-трудно приема причината заради която са го избрали. Защитата е била поверена на него, защото клиентът му мисли, че той е гей! И защо да пропилява такъв шанс? Така започва опасна игра, в която последиците за Дейв могат да бъдат наистина...изключително забавни! ... |
|
Хлапета е книга за порастването. Книга за началото и края на детството, когато всеки сам се учи да бъде. В нея има смешни разговори между майка и син до навършване на седемгодишната му възраст. Но - и тъжни разкази за едно отминало детство, това на майката. В книгата се събират различни времена - настояще и минало, предхождани от предвремието на чужди животи и следхождани от безвремието на едно вечно сега. Разказите са напълно автентични и героите са явяват с биографичните си имена. Затова всички прилики с действителни лица и събития не са случайни, а - съвсем преднамерени. Художествената страна на текстовете е в стила, ... |
|
"Ръкописът печели със своята яснота и стройност на изложението. Авторът последователно разглежда и анализира отделните елементи на документалния филм" драматургията, монтажа - като основен елемент на филмовия образ, възприятието на документалния филм. Емил Павлов демонстрира не само добро познаване на специфичната материя, но и способността да поднася всичко това достъпно, съобразено с равнището на подготовка на студентите. Структурата на ръкописа следва логиката на авторовата мисъл - да се върви по общите постановки към частния случай, да се започва от по-елементарното и да се търсят сложните проекции на ... |
|
Силното желание на Мая да опознае света не се вписва в правилата на кошера, едно от които е никога да нямаш доверие на стършелите, живеещи отвъд поляната. Когато ценното пчелно млечице бива откраднато, вината веднага пада върху тях. Решени да разкрият истината за кражбата, Мая и Уили се отправят на вълнуващо пътешествие, което ще ги срещне с трудни изпитания, но и с интересни нови приятели. ... |
|
Черният Красавец препуска отново в това затрогващо и анимирано приключение! ... Затрогваща история на героичния кон и момиченцето, което го обича, е любима на децата и техните родители от няколко поколения. Черният Красавец е красив, черен като въглен кон с бяла звезда на челото, който може да препуска със скоростта на вятъра. Той живее щастливо в имението Скуайър Гордън с неговата приятелка - буйната кобилка Джинджър и неговото любимо вярно момиче Джени. Но когато г-жа Гордън се разболява, Скуайър Гордън е принуден да продаде Черният Красавец на жестока лейди от висшето общество, която се отнася лошо с любимия кон. ... |
|
Българските филми и техните зрители в началото на XXI век. ... Книгата "Помощ за публиката" разкрива какво се случва с новите български филми при срещата им с техните зрители в съвременните български кина. Изданието съчетава богата статистическа и икономическа информация за българския филмов пазар и за начините, по които публиката въобще възприема съвременното кино. Съществено място в книгата е отделено на развитието на основните идеи за популярното в културата през ХХ век, които дават много по-голяма свобода на публиката да изразява своите вкусове и предпочитания спрямо произведенията на филмовото изкуство. ... |
|
Четири сценария за филм. От какавидата до пеперудата съдържа четири сценария на Людмил Тодоров, които все още не са стигнали до големия екран. Незаснети. Замислени като филми за любовта и приятелството в техните крайни и необикновени проявления."Ако попаднете на тази книга и проявите интерес към незаснетите сценарии на Людмил Тодоров, уверявам ви, няма да съжалявате! Причините са много, няма да ги изброявам. Просто опитайте! За тези, които решат да опитат, ще споделя няколко хитринки, които да ползват докато четат сценариите, защото в този опит се изискват известни усилия от страна на читателя. И така, настанете ... |
|
Магията и хаосът, съпътстващи съзряването на един магьосник. Животът на Том Фелтън е всичко друго, но не и обикновен. Актьорската му кариера започва шеметно със Заемателите и Анна и кралят, но нищо не може да го подготви за участието му в един от най-големите попкултурни феномени на нашето време - филмите за Хари Потър. С голяма доза откровеност и щипка британски хумор Том разказва за изживяването да израсне в света на магьосниците, като същевременно се опитва да се справя в света на мъгълите. А повярвайте - това изобщо не е лесно. Не и когато редом с това се опитваш да бъдеш нормално дете, а след това - щастлив ... |
|
Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989). ... (Пре)поръчани филми. Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989) - книгата на кинокритика, д-р Деян Статулов, разглежда пропагандните практики и институции в българското кино в периода 1944 - 1989 г. Монографията има за цел да разгледа механизмите, средствата и институциите, чрез които се осъществява пропагандата в българското кино (в частност игралното) в България. Това е първо по рода си изследване, което без да претендира за изчерпателност по темата, се опитва да разгледа процесите на киното в България от гледна точка на ... |