The book examines the fiercest clash in World War II: the Soviet-German Battle of Kursk, which lasted from July 5 to August 23, 1943. The author presents the Battle of Kursk as a watershed between the two phases of the war. In terms of concentration of people and military equipment, and of power and determination of the German offensive and persistence of the Russian defense, this battle surpassed all other battles. More than 4 million people, 13000 tanks and 12000 planes are involved in this huge clash. ... |
|
Умален модел на руска ядрена подводница - K-141 Kursk. Тя е клас "Oscar-II" ядрена подводница на руския флот, която потъна в Баренцово море на 12 август 2000 година. С нея загива и целият екипаж. "Курск" е кръстена на руския град Курск, около които се е водила най-голямата танкова битка във военната история - битката при Курск, 1943 година. Тя е един от първите плавателни съдове завършени след падането на Съветския съюз, служеща в руския северен флот. За да може да сглобите и залепите този макет, ви е необходимо лепило . Елементите на модела са направени от едноцветна пластмаса. Моделът може да се ... |
|
|
|
|
|
|
|
Юбилеен сборник. ... Книгата е втора част от поредицата Страници от историята на медицината във Варна и е под редакцията на проф. д-р Красимир Иванов. Юбилейната книга е посветена на основаното през 1883 г. Варненско медицинско дружество, което е първото медицинско дружество в България. Днес негов правоприемник е варненският клон на Българския лекарски съюз. ... |
|
В настоящата книга, Руска Даскалова се докосва до житейския и творчески път на учителя Емануил Мутафов, благодарение на неговото слово, останало записано във времето, и с неоценимата помощ на бившите му ученици. Авторката описва как учителят Мутафов кръстосва родната земя под заветното знаме и пролива кръв за своите братя от Тракия, Македония и Добруджа. За него България не е абстрактно божество, а жива плът, върховно откровение и съдбовна връзка с "края отнет", че за него тя е Отечество, свято бащино огнище, разкъсвано от хищници... Той оставя оръжието, но взема перото и живата му памет тръгва по пътя на ... |
|
Накитите подчертават и допълват красотата на своя собственик, отразяват неговото социално положение и благосъстояние. Лесни за транспортиране, накитите придружават своите собственици по време на завоевания, търговия, пътешествия и дори в отвъдния свят. ... |
|
Статии. Спомени. Писма (1869 - 1900) ... Варненски и Преславски митрополит Симеон (1840 – 1937 г.) е деец на Българското възраждане и на църковнонационалната борба, най-младият митрополит на Българската екзархия, станал такъв едва на 32 години и управлявал епархията си в продължение на 65 години – безпрецедентен случай в православния свят. След Освобождението е един от „строителите на съвременна България”, държавен и просветен деец, председател на III ОНС (1882 – 1883 г.); публицист, учен-елинист, преводач, редовен (1884 г.) и почетен член на БАН (1923 г.). По многообразните си дарования, дела и заслуги, по мащаба на ... |
|
Каталог на иконната колекция на Варненския археологически музей. В каталога са представени цели изображения и детайли от иконите. ... |
|
Книгата "Боляринът полковник Киреев и Освобождението на България" излиза във второ допълнено издание. Авторът, доктор по богословие, описва подвига на полковник Николай Киреев, болярин притежаващ дворци в Санкт Петербург и Виена. Могъл е да се радва на бляскава военна кариера, да се наслаждава на живота и да не се интересува от това, че православните християни, свои по вяра, дух и кръв, страдат под турско робство. Но книгата има по-широки задачи - да покаже не само за живота и саможертвата на полк. Киреев и руските доброволци, но и да разкрие как се създава и разгаря всенародното движение в Русия в полза на ... |
|
Албум. ... Иконите, създавани през XVI век в градовете по Българското Черноморие, са белязани с висок професионализъм, характерен за миналите векове. Появяват се и някои нови насоки в иконописта. Строгите иконографски-канонични изисквания и традиционност, характерни за изобразителното изкуство от това време, отстъпват пред влиянието на социалните промени в българското общество. Традиционността често се нарушава, появяват се нови сюжети, изображенията в житийните икони често граничат със светските жанрове. Постепенно се променя и естетическото съзнание на българските майстори. Изгражда се възрожденска художествена система, ... |