Във Биография на моите филми - част 2, авторът Георги Дюлгеров започва и завършва с неслучили се проекти, които са му били и остават особено близки. Както и в първата си книга, издадена през 2020 г. от издателство Аргос, текстът е допълнен с подбрани видео откъси, които читателят може да гледа посредством QR кодове."Филмите на Георги Дюлгеров ни откриват истини за самите нас чрез съдбите на други хора, за народопсихологията, за сломените души, за въздигането и пораженията, за копнежите, мечтите, болката и пропилените чувства, за времето, социално и лично - и още много други неща. Дюлгеров започва писмената си епопея ... |
|
"Читателят е поставен в епицентъра на кръвните отмъщения в Албания, там където смъртта следва като сянка и наровете никога не узряват. Подобно на романите на Исмаил Кадаре, книгата разгръща сериозните патриархални теми по тези земи и размишлява върху липсата на Бог в човека. Тази интересна и разтърсваща книга заслужава голямо внимание, защото вярвам, че има силата да върне човешкото в човека." Владимир Зарев Романът отвежда читателя при суровия Канун на Леке Дукагини, който все още властва в изолирани местности на Балканите. В него жени стават заклети девици и се превръщат в мъже, като режат косите им и ги ... |
|
Марин Дамянов е автор на романите "Сбогом, Джони", "Казусът Рози", "Време за убиване" и "Самурай от Надежда", на три сборника разкази и на една монография по кинодраматургия. Носител е на 15 литературни награди между които наградата "Развитие" за нов, непубликуван роман, и на няколко награди за кинодраматургия, сред които "Хартли-Мерил", наградата на "Златна роза" за най-добър сценарий и на Българската филмова академия. Работил е в над 15 игрални и документални филма като сценарист и диалогист. Сред тях са "Маргарит и Маргарита", " ... |
|
Книгата е част от поредицата Съвременна европейска проза на издателство "Колибри". ... Чезаре Анунциата е на 77 години и животът му вече не е това, което би искал да бъде. Така и не е успял да обикне истински жена си, отношенията му с дъщеря му Свева са твърде сложни, синът му Данте не смее да му представи спътника си. Тогава той решава, че всичко това не го интересува, пийва по малко винце с приятеля си Марино, среща се с Росана - официално медицинска сестра, в действителност упражняваща най-старата професия. Не си прави илюзии за себе си и се отнася към личността си със здравословна самоирония. Докато не ... |
|
Ключалките не могат да го спрат. Ред е на Линкълн Райм да опита. Някой е влизал в апартамента ѝ. Пипал е нещата ѝ. Гледал я е как спи... Но вратата е заключена. Нима натрапникът е още вътре? В Ню Йорк вече никой не е в безопасност дори в собствения си дом. Социопат, наричащ себе си Ключаря, е способен да се справи и с най-сложните заключващи механизми и охранителни системи. Никой и нищо не може да го спре. А плановете му стават все по-зловещи... Време е Линкълн Райм и Амелия Сакс да се изправят срещу Ключаря. Но тогава вътрешно разследване в полицията заключава, че Райм е допуснал огромна грешка в предишен ... |
|
Предапокалиптична песен. Петнайсет разказа, петнайсет парчета живот на фона на бруталната война в Босна и Херцеговина през 90-те години на XX век. На границата между реално и въображаемо, с нюанси на сюрреализъм и магически реализъм, се редуват военни сцени, блянове за мирен и ведър свят, за далечни пътешествия, митологични препратки, аналогии с други страни и народи... В центъра на повествованието е човекът със своята крехка идентичност, с незарасналите вътрешни белези, с усещането за личен апокалипсис. Фарук Шехич поднася ярко литературно свидетелство за травмите от войната, пронизано от мека поетичност, от ... |
|
Преди три години документалистът и писател Михаил "NO-MAD" Кунчев открива изоставения гроб на генерал Стефан Тошев. Тогава дори не подозира, че решението му да се погрижи за него ще доведе до това днес заедно с неговите съмишленици да намират, почистват и възстановяват занемарените гробове на над сто български военни дейци. Това, което разбира, е, че освен костите на юнаците ни в тази пръст са погребани и напълно забравени от десетилетия, а понякога дори и никога неразказани истории за доблест, чест и достойнство. Тази книга е своеобразен учебник по мъжество. Авторът не се задоволява просто да преразказва ... |
|
Читателка, която пише до любимото си списание. Съпруг, отказващ да приеме изневярата. Момиче, което чува повече, отколкото би искало. Монахиня на път към първия си манастир. Емигрантка от Шри Ланка с мечта да бъде блондинка. Разведен баща в деня за среща с малкото си момче... В шумния лабиринт на града има едно наглед обикновено място, в което се пресичат пътищата на героите от тази книга. "Разкази от фризьорския салон" са моментни снимки на невидими персонажи от съвременното ни ежедневие. Майсторският словесен прожектор хвърля върху тях кратка, но интензивна светлина, за да покаже неочакваната им дълбочина, да ... |
|
Следват резултати с по-слабо съвпадение на търсеното: |
"Петдесет години живея този живот, от четиридесет и две се опитвам да разплета загадката му, а от трийсет и пет си водя дневници с подсказки за тази загадка. Бележки за успехи и провали, радости и мъки, неща, които ме карат да се дивя, и неща, които ме карат да се смея хищно. Трийсет и пет години на осъзнаване, спомняне, разпознаване, събиране и записване какво ме е развълнувало или движило по пътя. Как да бъда справедлив. Как да съм по-малко стресиран. Как да се забавлявам. Как да наранявам хората по-малко. Как да се наранявам по-малко. Как да бъда добър човек. Как да получа това, което искам. Как да имам смисъл в ... |
|
Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989). ... (Пре)поръчани филми. Пропагандни практики в българското игрално кино (1944 - 1989) - книгата на кинокритика, д-р Деян Статулов, разглежда пропагандните практики и институции в българското кино в периода 1944 - 1989 г. Монографията има за цел да разгледа механизмите, средствата и институциите, чрез които се осъществява пропагандата в българското кино (в частност игралното) в България. Това е първо по рода си изследване, което без да претендира за изчерпателност по темата, се опитва да разгледа процесите на киното в България от гледна точка на ... |
|
"Ръкописът печели със своята яснота и стройност на изложението. Авторът последователно разглежда и анализира отделните елементи на документалния филм" драматургията, монтажа - като основен елемент на филмовия образ, възприятието на документалния филм. Емил Павлов демонстрира не само добро познаване на специфичната материя, но и способността да поднася всичко това достъпно, съобразено с равнището на подготовка на студентите. Структурата на ръкописа следва логиката на авторовата мисъл - да се върви по общите постановки към частния случай, да се започва от по-елементарното и да се търсят сложните проекции на ... |
|
Силното желание на Мая да опознае света не се вписва в правилата на кошера, едно от които е никога да нямаш доверие на стършелите, живеещи отвъд поляната. Когато ценното пчелно млечице бива откраднато, вината веднага пада върху тях. Решени да разкрият истината за кражбата, Мая и Уили се отправят на вълнуващо пътешествие, което ще ги срещне с трудни изпитания, но и с интересни нови приятели. ... |