
През 80-те току що завършилият студент Том решава да създаде собствена компания. Днес резултатът се нарича Fossil Inc. или производител със световна популярност и с богат каталог, в който редом до часовниците Fossil са изобилие от други марки: Michele Watch, Skagen и Zodiac, както и часовниците за марки като Adidas, Karl Lagerfeld, Emporio Armani, Marc by Marc Jacobs, DKNY, Burberry и Diesel. Но за цялата тази зашеметяваща гама, основателят на Том Картсотис едва ли подозира, понеже решението за създаването на собствен бизнес е напълно неочаквано за него. Причината е, че идеята за създаването на компанията е предложение от брат му Коста. Един ден той споделя мисълта Том да създаде бизнес с внос на ръчни часовници от Далечния Изток. Разбира, се били представени и детайли: часовниците да изглеждат като моден аксесоар и да имат ретро външен вид. Очевидно, заемайки длъжността изпълнителен директор, Коста разполага с повече опит, с голям резерв от идеи и дори убедителност. Точно заради тези качества може би, скоро след предложението, по-малкият му брат Том Картсотис се озовава в Хонг Конг. След проучването на различни възможности, не след дълго Том наема производител, на който поръчва 1500 часовници. Всичките пропътуват дълго разстояние до Съединените щати, където предстои и следващата стъпка от проекта на братята Картсотис: часовниците да се продават в универсални магазини и бутици в Далас. Именно тези продажби отбелязват и прохождащите моменти на компания Overseas Products International, чието име по-късно е сменено на Fossil Inc.
Всъщност, освен името, Том променя и много други неща в компанията си. Малко след изграждането на собствено предприятие Картсотис наема своята позната Лин Стафорд да бъде дизайнер на часовниците, които вече ще се произвеждат, вместо да се внасят. Едно нещо обаче не се променя и то е изискването за щипка ретро стил в дизайна на броячите на времето. Именно отличителният външен вид на часовниците се оказва главният виновник за изумителния растеж на Fossil през 80-те и 90-те години. Като вдъхновение за разширяване на гамата, Картсотис и Стафорд започват да разглеждат купища стари списания, обръщайки внимание на модните стилове из рекламните страници. След това двамата разработват концепция и дизайн, а резултатите впечатляват все по-голяма потребителска група, която основно се състои от млади хора. Именно те са групата, към която Fossil се насочва и определено успява да спечели. Прави го с нетрадиционния поглед и създаването на оригинален дизайн за часовника. Това се оказва толкова успешна формула, че до 1987 г. марката разполага с изградена репутация и дори генерира над 2 млн. долара продажби годишно. Скоро след впечатляващия финансов резултат пристига и още по-голяма доза от успехи. През 1989 г. Fossil генерира 20 млн. долара в продажбите и така увеличава своя обем приходи десетократно само за две години. В същата година добавя и още един разпознаваем белег за часовниците си - започва да ги предлага в богато украсени метални и дървени кутии. Но привличането на потребителския интерес не спира дотук. През 1990 г. се появяват кожени изделия и портфейли, които са новите попълнения на марката Fossil. Въпреки това, година по-късно гамата от часовници отново е попълнена. Разбира се, пак с нещо изненадващо и различно: серия Coupe De Lux, вдъхновена от автомобилите и с часовници в кутии с автомобилна форма.
Едновременно с разнообразяването на продуктовите линии, Fossil разширява и границите, на които се разпростира. Марката започва да набира огромна популярност в родината си и дори в различни други страни. Дотолкова, че се появяват дъщерни компании в Европа, сред които немската Fossil Europe GmbH, както и Fossil France SARL и Fossil Italia SRL. Но въпреки че по това време вече е добавена и гама от слънчеви очила, бижута и други аксесоари, часовниците съвсем не изгубват позицията си, както в САЩ, така и на международния пазар. До 1993 г. Fossil произвежда повече от 4 млн. часовници годишно. За потребителите си марката предоставя непрекъснато променящ се избор, като се стреми да бъде на гребена на модната вълна. Продуктовата линия се променя пет пъти годишно, давайки възможност на всеки клиент да избере своята комбинация от иновативни решения и различни дизайнерски стилове. В допълнение Fossil започва да предлага колекционерски серии, някои от които са базирани на популярни филми или емблеми от поп културата. Сред проектите за часовниците са включени образите на Супермен, Батман, Елвис Пресли, героите от Карибски пирати, Междузвездни войни, Хрониките на Нарния и Матрицата. Разбира се, с течение на времето гамата не спира да се разширява и дори се появяват линии, специално разработени за мъже, каквато е серията Townsman и такава за дамите, като гамата Cecile. Сред последните изненади в каталога е и появата на престижната серия Fossil Swiss - линия от часовници, които са изработени в Швейцария
Днес разнообразната гама на Fossil е позната в над 90 страни по целия свят. Марката е международен лидер в производството на модни и луксозни стоки, а в това число, естествено, влизат и колекциите от часовници с най-различни дизайни. Въпреки изобилието обаче, производството на нови модели часовници продължава да тече на пълни обороти. Екип от над 80 дизайнери се грижи за създаването на дизайна на часовниците и винаги предлага на своите клиенти изненадващи решения. Колекция от класически модели или по-модерни, а може би елегантен или спортен часовник - всеки може да открие своя брояч на времето, който да показва часовете и минутите, но и да допълва стила и да бъде аксесоар към дрехите.
Гаранционни условия:


Всички часовници имат търговска гаранция от 2 години при фабрични дефекти, считано от датата на покупката. Гаранция е валидна за механизмът на часовника, стрелките и циферблата. Гаранцията не включва батерията, корпусът, стъклото, каишката / верижка. Гаранцията не е валидна при неспазване на обозначението за водоустойчивост. Гаранцията е невалидна, ако часовникът е повреден инцидентно, в резултат на нехайно отношение, при поправка от неоторизиран сервиз или други фактори, които не се дължат на производствени дефекти.
За да бъде валидна гаранцията е необходимо да представите документ за покупка и гаранционна карта.
виж повече виж по-малко
За да бъде валидна гаранцията е необходимо да представите документ за покупка и гаранционна карта.