"Novofruct" е в търговския регистър на Словашката република като дружество с ограничена отговорност от януари 1993 г. Негови основатели и ръководители са трима инженери - Павол Урин, Лидия Уринова и Михал Жибрита. Но макар и тримата да се заемат с това начинание през 90-те, фабриката, в която започва техният проект, е наследник на дългогодишни традиции в хранително-вкусовия сектор. По-точно: още от 1975 г. Тогава в Нове Замки е построена консервна фабрика, която скоро след това става популярна като едно от най-големите консервни предприятия в Централна Европа. Подходящи почвени и климатични условия в Нове Замки и най-вече доминиращото селскостопанско производство в региона са основните причини за бързото развитие на консервната фабрика.
До края на 70-те фабриката е част от националното предприятие "Slovlik Trencin". А от януари 1980
-та е регистрирана под името "Novofruct" и започва да работи като независимо държавно предприятие. По това време тя произвежда годишно около 35000 тона готова продукция. Освен това разполага с технологично оборудване за консервиране, като още тогава в производството са били включени стерилизирани зеленчуци, туршии, компоти, конфитюри, доматено пюре, напитки и бебешки храни (предимно пюрета и каши).
След социалните промени през 1989
-та идва период на стагнация. Оттогава започва труден етап, в който "Novofruct" започва едва да оцелява и дори достига до фалит. Но трудностите започват да намаляват от 1993 г., когато името "Novofruct" е регистрирано в търговския регистър и трима инженери "възраждат" традициите на фабриката. Естествено, не всичко и винаги върви гладко, дори и след това, но производителят определено започва да се развива в добра посока. От 2012 г. идва поредната промяна в структурата на собствеността на компанията - акционерите Лидия Уринова и Михал Жибрита продават акциите си в компанията на чужди инвеститори и съсобственик на 70% става литовската компания NDX. Но тогава, въпреки сделката, третият от съдружниците - Павол Урин - остава акционер, а също и изпълнителен директор на компанията. И с течение на времето, макар и с нови участници в ръководството, "Novofruct" успява да "възроди" дългогодишния си опит в консерната индустрия. А със стремежа към качество на продуктите и "погледа" си напред с поставяне на нови и нови цели, успява да спечели доверие и позиции в страните от почти цяла Европа, Северна Америка и Азия.