Под редакцията на проф. Милен Замфиров, д.н. . ... Книгата Приобщаващо образование е първото издание в България, което обединява творческите виждания на над 20 специалисти в областта, свързани с различните аспекти на приобщаващото образование. Използвани са не само авторитетни литературни източници, но и надежден авторски и международно утвърден инструментариум на представените интересни и качествени изследвания. Важно достойнство на изданието е, че то разкрива взаимната връзка в равностранния триъгълник семейство-училище-общество в контекста на приобщаващото образование. Съществен принос е утвърждаването не само на ... |
|
Книгата е предназначена за начални учители, студенти, докторанти, експерти по начално образование и за интересуващите се от проблемите на обучението по български език и литература в началния етап на основната образователна степен. В книгата са анализирани най-често срещните затруднения в подхода на учителя при изучаване на езиковите и литературните знания: в процеса на началното ограмотяване в първи клас; по време на езиковото обучение; в хода на литературното обучение; както и при формирането на комуникативноречеви компетентности в обучението по български език и литература в 1. клас - 4. клас . Предложени са ... |
|
Учебно пособие за студенти от педагогическите специалности."Светът, в който живеем е наситен с множество звукове. От тях човешкият слухов апарат възприема само една незначителна част. Същевременно обаче ухото може да долови и диференцира множество оттенъци и нюанси от общата звукова маса. Тази способност на човека, усъвършенства хилядолетия наред, формира у него усет към особен вид звукови явления, наречени музикални звукове." Из книгата ... |
|
"Изложението представя пропедевтичен курс във формат учебник за студенти. Обхваща статута и съдържанието на социалната педагогика като актуална прагматична наука в глобалната постмодерна ситуация. Обсъждат се тенденциите и перспективите на социалното направление в педагогическата наука и практика и, от друга страна, на педагогическите подкрепящи аспекти на социалната работа. Обсъждат се технологии и техники за профилактика и превенция на социално неприемливо поведение, и за повторно социално включване (повече популярно като ресоциалезация). Моделират се профили на социално отхвърлени и/или неглижирани лица, лица в ... |
|
Настоящият монографичен труд има за цел да насочи вниманието към социалнопсихологическите конструкти, които са значими за училищното образование, разгледано като социалнопсихологическа система. Голяма част от тях са вече изследвани от гледна точка на педагогиката и педагогическата психология. Като значим принос може да бъде видян опитът за поставяне на тези процеси и явления в ясен социален контекст. По този начин се прави опит за анализ на връзките между тях. Чрез теоретичен анализ и синтез се установява взаимната зависимост между отделните процеси. Текстът е предназначен за практикуващи педагогически специалисти ( ... |
|
Настоящата монография няма амбицията да изчерпи темата за социално-емоционалното учене, а само да бъде отправна точка за понататъшни и по-задълбочени теоретични и практико-приложни изследвания, а също и да обърне вниманието към потребността от разработване на форми и методи за реализацията му в българското училище, според спецификата и потребностите на образователните институции. Монографичният труд е подготвен с намерението и надеждата да бъде полезен с информацията и практическите насоки и идеи, включени в него на учители, педагози и психолози, и други специалисти в сферата на образованието, както и на неправителствени ... |
|
Растежно проектиране и развитие. ... Книгата е на базата на защитен дисертационен труд за придобиване на научната степен доктор на науките в Педагогически факултет при Тракийски университет - Стара Загора през 2021 година. Изследователските търсения в рамките на научното изследване се фокусират върху дигиталната компетентност на учителя, като се търсят възможности за преодоляване на нейното рамкиране (таксономично, йерархично, операционализирано и оценъчно) в хода на университетското образование, чрез трангресивното ѝ проектиране (само-създаващо, само-развиващо, само-рефлексиращо, само-оценяващо) и полиподходното ... |
|
В книгата се разкриват основни въпроси на предучилищната педагогика, като се отчита състоянието, нови тенденции и психо-педагогически изследвания в България и в чужбина. Съдържанието е в синхрон с образователното съдържание, отразено в учебната програма (лекции и семинарни упражнения). Включена е допълнителна информация, педагогически и творчески задачи за организация на самостоятелната работа на студентите. Книгата е предназначена за преподаватели и студенти във висши училища (направление Педагогика), както и за родители, педагози, интересуващи се от въпросите на предучилищната педагогика. ... |
|
Настоящият учебник е предназначен за много широк кръг читатели- студенти и докторанти, учители, психолози, социални работници, специалисти, работещи в сферата на образованието и помагащите професии, които се нуждаят от знания и компетентности за търсене, намиране и предлагане на добри, интелигентни многовариантни решения на казуси и педагогически ситуации, свързани с развитието, възпитанието и обучението на децата и младите хора. ... |
|
Монографичният труд представлява педагогически ресурс за планиране на взаимодействия в обучителна среда, за формиране на педагогически възпитателни мирогледи. През призмата на педагогическата наука в него са проследени редица обществени явления, които пряко въздействат върху учебните процеси в българското училище. В монографията са представени чрез тематични цялости идеи за автентично развитие на отговорност, креативност, смелост и умение да живеем заедно, за ненасилствена комуникация и позитивно социално общуване. ... |
|
Книга на Тео Йостен, специално написана за българската аудитория. Настоящият сборник от статии и лекции представя някои от основните принципи на индивидуалната психология. Предлагат се инструменти и средства за превенция и разрешаване на проблеми в областта на терапията, консултирането и образованието. В книгата авторът се разкрива като един от привържениците на оптимистичния подход в теорията на индивидуалната психология, който се основава на визията за човешко достойнство и равнопоставеност, при която силата се разглежда като способност, а не като средство за контрол над останалите хора. Дискутирани са проблеми, ... |
|
From Teacher to Trainer helps new trainers and experienced teachers to develop the knowledge and skills they need to successfully train and develop language teachers, including teachers of English. It combines theory with practical guidance to explore a range of techniques and strategies that can be applied in any training context. ... |