Christmas Special. ... |
|
|
|
Rumen Cvetkov - Viola, Ludmil Angelov - Piano. ... През последните 7 години от живота си Йоханес Брамс се посвещава на камерната музика и много хора биха казали, че в този период той създава най-задълбочената музика в цялото си творчество. Докато пребивава в Бад Ишъл, постоянните му срещи с Й. Щраус както и с големия кларинетист Ричар Мюлфелд вдъхновяват Брамс да създаде тези прекрасни примери от неговия класически репертоар, които познаваме днес. Двете сонати за кларинет, които той също транскрибира за виола, са доста меланхолични в сравнение с другите опуси за кларинет, които той композира малко преди това. Брамс също ... |
|
"Да се свири на цигулка не е никак сложно. Проста работа е, но от един момент нататък." - Минчо Минчев често повтаря това изказване на професор Ифра Нийман и продължава: "Сложното е да можеш да решиш какво искаш. Ако знаеш какво наистина искаш, тогава ти ще намериш начина да го реализираш." ... |
|
|
|
Събрани са коледни песни от цял свят, някои от които са се превърнали в интернационални химни на празника като например “Звънете камбанки”. Повечето са народни песни - немски, английски и френски, плод на анонимното народно изкуство, пренесени и съхранени през вековете. Техните простички мелодии, наситени с чувство на радост, възторг от празника, докосват сърцето на всеки човек, изконно свързан с християнството. Наред с фолклорните в компактдиска са включени и авторски песни, тематично свързани с Коледа и Новия завет. Изпълненията са на Коледната формация Джин Холоуей, Детския хор на катедралата Сейнт Джеймс, Оркестъра на ... |
|
Първият компактдиск на сопраното Александрина Пендачанска издаден в България, съдържа осем арии подбрани от репертоара, с който певицата се прочу на световната оперна сцена. Естествено, в изминалите от записа години, Пендачанска прибави още редица нови роли в творческата си биография, но “Травиата” и “Евгени Онегин” - например, продължават да бъдат сред най-големите и сполуки. Певица с изключителна музикантска култура, с фин усет за стил и отлична техника, Пендачанска интерпретира особено ярко лиричните белкантови арии на Моцарт, Доницети, Белини, Росини. А дебютът и като оперна певица бе с голямата ария на Виолета от “ ... |
|
Изданието представя три от най-ярките опуси на Георги ТУТЕВ - представител на българския музикален авангард. Неголямото му творчество обхваща предимно камерно-инструменталните и симфонични жанрове. В тях се разкриват таланта, оригиналната художествена инвенция и композиторските умения на автора. Всяка от композициите е етап в неговото развитие, характеризиращо се с разгръщане на въображението, овладяване на изразните средства и тембровия диапазон на оркестъра, въвеждане и употреба на разнообразни техники, детайлно изработване на формата. Докато “Метаморфози за 13 струнни инструмента” очертава ранния етап в творческото му ... |
|
Симеон Пиронков е измежду най-известните български композитори от втората половина на ХХ век. Твори в различни жанрове. Произведенията му се изпълняват не само в България, но и на престижни музикални фестивали за съвременна музика в Берлин, Варшава, Загреб, Будапеща и др.; композирал е по поръчка на големи и камерни състави, както и за отделни изпълнители. Стилът му се характеризира с фино оцветена мелодия, гъвкавост на метроритмиката, повлияна от българския фолклор, деликатност на оркестрацията и емоционално разнообразие, резултат от чувствителността и богатството на духовния мир на Пиронков. В диска са подбрани творби, ... |
|
Николай Кауфман е не само измежду най-авторитетните, с огромен научен принос български музикални учени - фолклорист, посветил живота си на съхранение, подреждане, откриване и популяризиране на огромното ни национално богатство, но също и композитор създал стотици песни - хорови, солови, обработки на народни песни, както и на камерно-инструментални творби. Настоящият компактдиск представя многостранното дарование на Николай Кауфман с една разнообразна програма от произведения. Наред с клавирните Танци от “Антология на българските ритми” и Вариации за пиано “Дилмано, дилберо” - изпълнение на проф. Ружка Чаракчиева, могат да ... |
|
В българската фолклорна традиция инструменталната музика има основно предназначение - да съпровожда хората, които задължително са играели в неделя на мегдана или на празници. В различните райони на България има предпочитани инструменти и характерни танци. Например в Добруджа типичните хора “Опас”, “Сборенка”, “Ръка”, “Тропанка” и т.н. са съпровождани от копанка, гайда или в по-ново време от тройка свирачи на хармоника, копанка и гайда. В Пиринска Македония на тежките хора са свирели на тамбури, тарамбуки, зурни /в най-южната част/. В Тракия обичан инструмент е кавалът и т.н. С масовото навлизане на западно-европейската ... |
|
В Българската православна църква съществуват две традиции на църковно пеене - източна (едногласна) и хорова (многогласна). Източното едногласно пеене спазва законите на древногръцката музика, както и изискванията на осмогласния канон на Църквата. Втората традиция - хоровата е от втората половина на ХІХ в., когато в България навлиза руската многогласна хорова музика. Тогава много български композитори създават своите творби в духа на руското многогласие. В изданието са представени и двете традиции с песнопения от неизвестни автори, св. Йоан Кукузел (ХІІІ-ХІV в.), Йоан Х. Охридски (1829-1890), Неофит Рилски (1793-1881), ... |