Учебникът е одобрен със заповед № РД09 - 3273 / 10.06.2022 г. ... "Уважаеми ученици, Настоящият учебник е предназначен за задължителна подготовка по компютърно моделиране и информационни технологии за 5. клас. Той включва всички теми, определени в учебната програма на МОН. Учебникът дава възможност за придобиване на знания за компютърната система, правилата за ползване на електронна поща и интернет, работа със звукова и видеоинформация, създаване и обработка на графични изображения, компютърно моделиране, компютърна текстообработка, компютърна презентация. Учебният материал е изложен достъпно и е съобразен с ... |
|
Учебникът по компютърно моделиране за 3. клас има за цел да обезпечи работата на учителя и учениците с цел овладяване на начални знания, умения и отношения, свързани с изграждане на дигитална грамотност на учениците чрез създаване на компютърни модели на познати обекти, процеси и явления и експериментиране с тях. Учебното съдържание е структурирано в съответствие с учебната програма по предмета компютърно моделиране за 3. клас (общообразователна подготовка), одобрена от МОН. Разработени са темите: дигитални устройства; управление на дигитална идентичност; конструиране на последователни действия; конструиране на повтарящи ... |
|
Учебната тетрадка по компютърно моделиране е съобразена с новата учебна програма по Информационни технологии и компютърно моделиране за 5. клас на МОН от 2020 г. Материалите са разработени на езика за програмиране Scratch 3, като са включени: кратък преглед на средата за програмиране и основните понятия; упражнения за разработване на проекти по темите от учебната програма; примерен тест за проверка на знанията върху изучавания материал; пълен списък на блоковете по категории и обяснение на действието им, както и на тези на разширението Молив. Задачите от тетрадката може да се използват като допълнителни в час ... |
|
Учебникът е одобрен от МОН. ... Учебникът по компютърно моделиране и информационни технологии за 5. клас е разработен съгласно учебната програма на МОН от 2020 г. В съдържанието са включени следните теми: компютърна система и информационни технологии; интернет; звукова и видеоинформация; създаване и обработка на графично изображение; компютърно моделиране; компютърна текстообработка; обработка на таблични данни; компютърна презентация. Разделите за компютърната система и информационни технологии, интернет, създаването и обработката на графично изображение, компютърната текстообработка, обработката на ... |
|
Комплектът Fable Go от Shape Robotics е подходящ за въведение на учениците в програмирането и работата с роботи за програмиране. В него са включени модул Fable Spin и различни сензори и аксесоари. Благодарение на тях, децата ще могат да научат робота да извършва различни комплексни дейности и движения като - игра на футбол, чертаене на геометрични форми с маркер и други. А след като свикнат със софтуера за управление и различните аксесоари, ще могат да създават най-различни алгоритми. За Fable Fable е система с която учениците могат да създадат свой собствен робот за броени минути. Той е модулен комплект за ... |
|
Комплектът Fable Explore от Shape Robotics е подходящ за въведение на учениците в програмирането и работата с роботи за програмиране. В него са включени модул Fable Joint и различни аксесоари. Благодарение на тях децата ще могат да конфигурират различни роботи и да тренират умението си за решаване на проблеми. А след като свикнат с работата със софтуера за управление и различните аксесоари, ще могат да създадат най-различни алгоритми. Комплектът е подходящ за работа в група от 1 до 3 деца. За Fable Fable е система с която учениците могат да създадат свой собствен робот за броени минути. Той е модулен комплект ... |
|
Учебното помагало по компютърно моделиране е предназначено за всички деца във възрастовата група 9+, които искат да овладеят тънкостите на блоковото програмиране в Scratch 3, като: създават кодове; редактират готови кодове; усъвършенстват знанията и уменията си по компютърно моделиране; упражняват и затвърждават изученото в училище в нови ситуации, с интересни и забавни задачи; проверяват наблюдателността си; развиват алгоритмичното си мислене; създават свои герои, сцени и анимации; научават допълнителни възможности на средата за програмиране; работят в екип за планиране и осъществяване на общи идеи и проекти; ... |
|
Учениците могат да експериментират с робота Bolt от Sphero. Той може да бъде програмиран графично през платформата Scratch или с програмния език JavaScript. Може да се контролира чрез приложението Sphero Edu за Android и iOS. Разполага с цветна LED матрица и вградени сензори като жироскоп, сензор за светлина, компас и акселерометър. Моделът може да се движи чрез сензора за светлина, който разпознава яркостта на околната светлина. Той може да се използва и като джойстик. Децата могат да подобрят своята креативност и програмни умения като създадат интересни проекти. ... |
|
Учебното съдържание включва последните тенденции в информационните технологии в световен мащаб, преведени на достъпен за учениците език. Учебникът съдържа: богати междупредметни връзки, като се надграждат знания по математика, човекът и природата и други учебни предмети; интересни и актуални теми за упражнение и разработване на проекти от света на технологиите и обкръжаващата среда; различни форми за самопроверка и контрол; най-висока степен на свобода и творчество на учителите и същевременно е помощник във воденето на учебните часове. Настоящото издание е съвместимо с учебната програма за 2024/2025 г. Ако ... |
|
Авторите на помагалото са учители с богат дългогодишен опит в преподаването на информационни технологии в начален етап. Те са носители на множество награди и утвърдени авторитети в областта. Отлично познават дигиталните възможности на съвременните деца и техните интереси. Темите в помагалото обхващат областите на компетентност: дигитални устройства и компютърна система; дигитална идентичност и електронна комуникация; информация и информационни дейности; алгоритми. Учебното съдържание е разпределено в 24 теми. Всяка тема е разработена на разтвор и е предвидена за работа в един или два учебни часа. Учебното ... |
|
Роботът е по система micro:bit, където ще откриете още интересни продукти. ... Maqueen е робот за графично програмиране за STEM образование. Той е с уникални възможности и работи с платката micro:bit. Той е с компактни размери и гъвкаво тяло. Снабден е с интересните функции и plug-and-play, които позволяват на децата бързо да научат графично програмиране чрез игра и забавление, подхранвайки интереса им към науката и логическото мислене. Maqueen вече е достъпен и за платформата за програмиране Mind+, която е базирана на Scratch 3.0 платформа за графично програмиране. Mind+ поддържаща python, Arduino и други платформи за ... |
|
Роботът е съвместим с micro:bit, където може да намерите още интересни комплекти. ... Роботът от Elecfreaks ще забавлява учениците, докато програмират. Smart Cutebot може да следва линия, избягва препятствия, проследява разстояние, спазва дистанция и търси светлина. Той разполага с 2 високоскоростни двигателя и може да се движи назад. Децата могат да използват платформите MakeCode и Scratch като програмират графично или на програмните езици C++, MicroPython и Javascript. Открийте инструкции и кодове за различни проекти онлайн в платформата Elecfreaks Wiki. Роботът може да се комбинира със сензор Octopus, лещи, ... |