Лирика, драми, поеми ... "Преводът на поезия е сложно, високоотговорно, изискващо и талант, и ерудиция изкуство, което изпълнява важни функции в живота на всяка нация. Той едновременно е и просветителство, и средство за естетическо възпитание, и акт на гражданско съпричастие, и творчество в собствения смисъл на думата, и фактор, ускоряващ развитието на стиха на възприемащата литература. Преводаческото дело на Гео Милев блестящо съчетава всички тези функции и това го прави едно от най-забележителните явления в българската култура на XX век."Петър Велчев ... |
|
Документалното наследство на твореца ... Петият том от съчиненията на Гео Милев обхваща документалното наследство на твореца, като наред с вече известните, документите са дообогатени с редица нови находки, най-вече с молбите, заявленията и размислите на бащата Мильо Касабов, свързани с „безследното изчезване” на писателя."Поемата ми не съдържа елементи на престъпление... Ни дума, ни ред, ни пасаж от нея не оправдава създаването на нелегални организации, не възхвалява терористични действия, а само описва, рисува картината на събития, станали преди създаването на тоя закон - събития печални и трагични, които не могат ... |
|
Разкази ... "За такива книги не трябва да се пише,такива книги трябва да се четат. Да се четат и то само защото Георги Григоров няма възможност да седне срещу всеки от нас или да ни събере на групи и да почне да ни разказва своите истории. Това са истории, създадени за разказване, ако щете, за разговори, за говорене." Антон Дончев ... |
|
Избрани стихотворения и още нещо! Не мога с всекиго да се простя - забързаните влакове не чакат. Задъханите влакове свистят на релсите по дългото разпятие. Не мога с всекиго да се простя - в очите ми ирония играе. И стигнал сам до края на света, пак се завръщам... в себе си. Това е. ... |
|
Статии, есета, фейлетони ... Книгата на талантливия поет го представя в нова светлина. Тук авторът е събрал своите статии, есета и фейлетони, публикувани най-вече във вестник "Сега". Бойко Ламбовски показва активна гражданска позиция по актуални обществени проблеми и продължава една плодотворна традиция в литературата ни. "Светът ще свърши не с хлип, както твърди Т. С. Елиът, а с окончателно несъвпадение. Ще свърши не с всеобщ апокалипсис, а със стотици и хиляди апокалипсчета на разминаването. Той и сега - всеки ден, свършва така. Което за един е изборен проблем, а за другиго новинарска сводка, за трети е ... |
|
"Гео Милев е най-многостранната творческа личност в българската култура. Той е не само литератор, а и художник, и театрал. А като литератор е и поет, и публицист, и критик, и преводач, и редактор, и автор на поезия за деца..."Светлозар Игов ... |
|
Адаптирана ученическа литература. ... Името на Мигел де Сервантес Сааведра е синоним на безсмъртието, а неговият герой Дон Кихот - на всепобеждаващия човешки дух. Създавайки великия си роман, Сервантес прекрачва във вечността, защото неговият рицар преминава през столетията, озарен от божествената лудост на своя хуманизъм - надежда, с която дарява поколенията. Книгата е част от поредицата Слово и образ на издателство Захарий Стоянов. ... |
|
Целта на Джулия Аннас в тази книга е да представи на читателя античната философия, разкривайки важни и показателни нейни черти, по начин, който да го заинтригува както като традиция, така и като настояща ангажираност. Авторката разглежда въпроси, които ни дистанцират от античните философия; предлага мнението си как ще е най-адекватно да разбираме и тълкуваме античното многообразие от виждания по въпросите на етиката и на познанието - че следва да се отнасяме към античните философи както с подобаващо уважение, така и с нужната критичност; запознава ни с един конкретен метафизичен дебат: дали в природата има цели, и ако има, ... |
|
Днес съществува популярен консенсус, че терминът Ренесанс се отнася до една дълбока и трайна промяна и трансформация на културата, политиката, изкуството и обществото в Европа между 1400 и 1600 година. Понятието отразява както един исторически период, така и по-общ идеал за културно обновление. Терминът произлиза от френската дума за възраждане и от XIX век се използва за характеризиране на периода в европейската история, когато възраждането на интелектуалните и художествените ценности на гръко-римската култура е обусловило възникването на съвременната личност и на обществените и културните институции, които днес ... |
|
Книгата разказва откровено и непринудено за перипетиите на един живот, отдаден на театъра. Авторът проследява своя житейски и творчески път, започвайки от родното Русе, през студентските години, до магнетичния свят на театралното изкуство, изпълнен с вълнуващи преживявания и срещи със забележителни творци. ... |
|
Упражнения, мисли, терминология (за работа в I курс) ... Вероятно всяко време има не само своите дрехи, но и своите сентенции. След дългия период, в който всички се кълняха в правдата, която трябва да показват на сцената, настъпи времето, когато същите хора до отчаяние се опитват да се дистанцират от истинността, която във всички случаи е отражение на собственото АЗ в сложните обстоятелства на реалността. Така, без дори да знаят, те самите се отказват от себе си. Не всеки разбира какво знае, а и да разбира, в никакъв случай не е сигурно, че може да го изрази на сцената. На една репетиция Станиславски извиква на един от ... |
|
Книжка със стихове за най-малките. Художник на илюстрациите - Борислав Стоев. ... Лятна вечер Едно момче през зрелите жита се спуска по извитата пътека. Над него плавно пада вечерта и пърха нощна пеперуда лека. Тъмней зад него осенът висок една светулка подранила свети, а то върви през стихналия блок, с ръка разтваря класове напети. Зърната то пося през есента, то ги плеви, за да растат високи, и ето - натежалите жита вечерник люшка на вълни широки. И като крачи весело така, момчето стрива клас в дланта си здрава. И житото в горещата ръка като звездички златни заискрява. Андрей Германов ... |