Няма нова епоха, която да не декларира, че с нея настъпва Златният век. Великата френска революция провъзгласи утопичните идеали на равенство и братство между хората. Американската се похвали с освобождаването на робите. Великата Октомврийска социалистическа революция заяви справедливостта. Нашата "демократична" революция обеща потоци от злато и почивки на Малдивите. Всички тези обещания засягаха "близкото бъдеще". Но то все си оставаше далечна "светлина в тунела". За разлика от Новото време, архаичната страна на Златната утопия се локализира не в бъдещето, а в безсмъртието - в едно ... |
|
Настоящата книга е стихосбирка, но всъщност тя е историята на една любов, преминала през романтизма на идеала, през колебанията на разума, през съмнения, възторзи, надежди и мечти. Ако и днес, във времената на краен либерализъм и егоизъм, все още съществува "истинската, вярна, вечна любов", любовта, представена тук, несъмнено е такава. Книгата е озаглавена "Анна", защото е вдъхновена от Анна и е посветена на нея. Коя е Анна? Анна е класическата жена, а в действителност тя е възвишена Муза, единствена любов, сърце, и неведома съдба. ... |
|
"Един художник, преминал през определения свят на реалното с душата на поет, докоснал със сърцето си неуловимото, се завръща в пластическото пространство през сиво-сребристи улици и брегове, в които душата на природата и човека се разхожда между съня и нежността в някакво свое време, без вчера, днес и утре - времето на вечността..." Светлин Русев ... |
|
Томът съдържа съкращения, бележки и библиография. Пространното научно повествование на "История на новата българска литература" е съпроводено от една съпътстваща част, която представлява бележки и библиография към всеки раздел и глава. Мястото на тази част е отредено да бъде в края на изложението, за да не пречи на лесното четене. Тя обаче е изключително важна и значима не само защото пояснява изложението, но тъй като отваря нови сюжети, допълва съществуващите, конкретизира общото. Тя е почти толкова важна и съществена, колкото е самата история в нейния пълен вид. Поради което се нуждае от специално проучване, ... |
|
Един респектиращ том с разкази, които категорично доказват художествената дарба на този творец - прозрения за човека, за противоречивите процеси в обществото, за тъмните и светлите страни на личността, за омерзението от равнодушните и уязвимата красота на всеотдайността. За високата цена на достойнството, което почти винаги е завистливо неоценено, нещо повече - почти винаги е наказано от недостойните. Има обикновени случки и необикновени събития, конкретни епизоди и измислени истории, които са истински притчи, дискретен хумор и почти прикрита тъга, силни страсти и трагично звучащи музикални мелодии на душата и порива към ... |
|
Боян Ив. Бойчев е роден на 22.07.1971 г. в София. Завършил е руска и българска филология в Софийския университет "Св. Климент Охридски". Работи като библиотекар и учител в 93-то СОУ "Ал. Теодоров - Балан". Един от най-добрите състезатели по дълги бягания и маратон в България. Член на редакционната колегия на сп. "Атлетика". Негови стихотворения са публикувани във в. "Български писател" и сп. "Пламък"."Печално е да искаш света красив, справедлив и възторжен, в мечтите си да откриваш. А той груб да е, алчен и безпардонен и затова невъзможен." Из книгата Книгата е ... |
|
"Преди повече от десет години през една зима, четейки отново "Освободителните борби на Македония" на Христо Силянов, ми хрумна да събера повече данни за онези дейци на БМОРК, ВМРО, ТМРО, ВМОК, ВМРО, които са по произход от свободните предели на България, но са воювали, а доста от тях и загинали, за свободата на Македония. В изследването, което предлагам на любознателните читатели, се вижда пределно ясно, че българите от всички области на общото отечество рамо до рамо се борят за свободата на Македония и Тракия и с кръвта си написаха най-романтичните и красиви страници от общата ни българска история. Днес, ... |
|
Родолюбивата Христоматия е построена не на някой от антологичните принципи - генерационни, азбучни, жанрови или някакви други, а именно на христоматийния - на тебе, читателю, ти е представено оцененото във времето, най-доброто, преминало през неговото сито. И най-хубавото на христоматията - това, че предполага равнопоставеност във всичко - на автори, на събития, на текстове. Разчита се и на философските прозрения на художествените ни мислители, които спояват отделните текстове. Би следвало всичко да е подчинено на онази центростремителна сила на съзнанието и сърцето. Творческото участие на художника Иван Димов е духовно ... |
|
"В тази книга, посветена на Достоевски, се разглеждат някои аспекти на проблемите, които неговото творчество поставя пред изследователя математик. Те представляват безспорно предизвикателство и се нуждаят от съответните отговори. Известни са хиляди изследвания и тълкувания на творчеството на великия руски писател през последните 150 години. Техните автори са обикновено философи, литературоведи, психолози, русисти - с една дума, достоевсковеди. Постарал съм се да намеря една по-различна гледна точка и да споделя своите възгледи по някои от будещите многолетен интерес въпроси. Достоевски поставя много проблеми пред ... |
|
Тази книга ще запознае всеки, който разтвори нейните страници, със сакралния свят на Тракия, ще го въведе в тайнството на нестинарството и ще му покаже обредите, ритуалите, мирогледа, светилищата и силната вяра на нестинарите - пазители на древни обичаи. Ще му помогне да проникне в мистиката на обредния танц в огъня, на изпадането в транс и на пророкуването на обсебената от свети Константин нестинарка, влязла с иконата на християнския светец в ръце в ролята на древна жрица, която е поела върху себе си грижата и тежестта за опазването на традицията такава, каквато тя е била хилядолетия, предавана от поколение, жива и до ... |
|
Изданието включва следните произведения: Довиждане до другия живот; В Старо село накрай света; В Старо село накрай света - част 2; Ще те накарам да се влюбиш; Далечна сянка на далечните дни. ... |
|
"Истинската история на литературата е история на литературния процес с неговите многобройни компоненти, които трябва да се разчленят, опишат и впишат в анализа, но и на имената т.е на писателите. Въпросът е как да се конструира тази история, че да не се разкъса процесът и се отклони наративът от главното. Боян Пенев е избрал варианта, по който предпоставките и условията за развитието на литературата предхождат анализа на конкретните автори. Разбира се, в тази втора част е неизбежно да се говори за тях, да се подкрепя или опровергава дадена теза с творчеството им. Но изследването се движи върху контекста, върху ... |